Fear nothing
Lisa Gardner
1
London: Headline, 2014
448 p.
9780755388356 (paperback)

Een vrouwelijke detective/rechercheur in Boston, die een glimp heeft opgevangen van een seriemoordenaar waarbij ze letsel heeft opgelopen, gaat samen met collega's nasporingen verrichten waarbij dertig jaar geleden gepleegde moorden een rol spelen. Nieuwe moorden kunnen niet voorkomen worden, maar dankzij zorgvuldig speurwerk kan de dader ontmaskerd worden. Een bijzonder boeiende 'crime story', gelardeerd met gruwelijkheden, waarin men, door de gecompliceerde intrige, voortdurend op het verkeerde been wordt gezet. In een zinderende finale vallen alle puzzelstukjes op hun plaats. Spannend, goede sfeertekening en bijzonderheden over genetica en pijnbestrijding. Een ware pageturner. Pocket met normale druk en smalle marges.

Over Lisa Gardner

Lisa Gardner (1971) is een Amerikaanse schrijfster. Ze is de auteur van verschillende thrillerseries, waaronder FBI Profiler-series (Quincy) met onder meer The Killing Hour en The Next Accident, en Detective D.D. Warren series waaronder titels als Doodverklaard en Vind haar. Ze schreef ook romantische romans onder het pseudoniem Alicia Scott. Een aantal van haar boeken zijn onder meer in het Duits, Nederlands, Spaans en Turks vertaald en op e-book en luisterboek verschenen.

Leven en werk

Gardner groeide op in Hillsboro (Oregon), waar ze afstudeerde aan de Glencoe High School in de stad. Haar roman Gone speelt zich af in een fictieve versie van Tillamook, Oregon.

Halverwege de jaren negentig werkte ze als onderzoeksanalist voor een internationaal consulting bureau in Boston. Gardners werk als onderzoeksanalist wekte haar interesse voor forensisch onderzoek hetgeen zij k…Lees verder op Wikipedia